Cum Obtin un Plan De Marketing in 2022

Cum Obtin un Plan De Marketing in 2022

Pentru că, oricât de diferite sunt companiile B2B și B2C, există comunități distincte în dorința de a genera clienți potențiali și de a stimula creșterea afacerii.

Găsirea celor mai bune tipuri de strategii de marketing pentru a atinge aceste obiective în oricare model de afaceri poate fi consumatoare de timp… poate chiar puțin dificilă. De aceea, am condensat strategiile de creștere de top pentru execuția de succes a planului de marketing într-un articol cu ​​două liste – una pentru B2B și cealaltă pentru B2C.

Servicii Marketing SEO

Utilizați cuprinsul legat de linkuri sau parcurgeți blogul pentru a explora abordări de marketing dovedite, toate susținute de date actualizate de la o varietate de experți și surse din industrie.

Obțineți o înțelegere completă a modului de planificare a unei strategii de marketing eficiente: Descărcați șablonul nostru de plan anual de marketing GRATUIT.

Faceți clic pentru a sări la secțiune sau derulați pentru a citi tot.

Top 10 strategii de marketing B2B

  • Marketing de conținut
  • Inbound Marketing
  • Social Media Marketing
  • Optimizare motor de căutare
  • Marketing pentru motoarele de căutare/Plată-pe-clic
  • Marketing bazat pe cont (ABM) și retargeting
  • Media și PR
  • Marketing prin e-mail
  • Evenimente din industrie
  • Marketing conversațional

Top 5 strategii de marketing B2C

  • Influencer Marketing
  • Media plătită
  • Conținut video și audio
  • eCommerce
  • Marketing conversațional

Ești curios ce cred profesioniștii despre diferitele strategii de marketing? Am aruncat o privire asupra rezultatelor recente ale sondajelor și rapoartelor care au compilat date pe această temă și am creat o listă de 10 strategii de marketing B2B recunoscute în mod obișnuit ca de succes, indiferent de industrie. Iată ce am găsit, fără o ordine anume:

MARKETING DE CONȚINUT

Marketingul de conținut pune accent pe educație în detrimentul vânzării pentru a influența comportamentul de cumpărare. Această abordare strategică de marketing utilizează conținut pentru a atrage și a converti clienții potențiali viabili în timp ce efectuează căutări online.

Relevanța conținutului este esențială, concentrându-se pe punctele dureroase și nevoile anumitor persoane cumpărători, clienți potențiali și/sau etapele de călătorie ale cumpărătorului pentru a atrage cei mai bine aliniați cu – și cel mai probabil să cumpere – produsul sau serviciul dumneavoastră.

Conținutul personalizat poate lua forma unor infografice, pagini pilon, podcasturi, bloguri, cărți albe, seminarii web, cărți electronice. Videoclipul este în prezent cel mai înalt format de marketing de conținut B2B. Aproape 70% dintre agenții de marketing B2B consideră videoclipurile scurte, animate și explicative ca fiind o cheltuială de buget de top, invocând valoarea în creștere a angajamentului și care merită investiția.

Este important să rețineți că marketingul de conținut nu este sinonim cu inbound marketing (mai multe despre inbound mai jos). Marketingul de conținut este o componentă importantă în cadrul unei strategii generale de creștere inbound, datorită concentrării sale pe conținutul care conduce la acțiune. Cu toate acestea, spre deosebire de inbound, abordarea nu integrează alte metodologii de marketing pentru a crea experiențe care construiesc și întăresc relațiile între afaceri și cumpărător.

Marketingul de conținut este eficient deoarece:

  • Atrage perspective prin pâlnia de vânzări
  • Crește vizibilitatea mărcii, credibilitatea, încrederea și dezirabilitatea
  • Aliniază conținutul relevant, piețele țintă și factorii de decizie cheie

Fapt rapid: 78% dintre companiile B2B folosesc conversiile de clienți potențiali ca măsură de performanță a marketingului de conținut

INBOUND MARKETING

Inbound este de departe cea mai eficientă strategie de marketing B2B. De ce? Mai simplu spus, este creat pentru a atrage, a implica și a încânta clienții cu conținut semnificativ care oferă soluții și conexiuni căutate.

Metodele tradiționale de marketing – chiar și unele discutate în acest articol – tind să inunde (și, de obicei, enervează) potențialii și clienții cu informații care nu sunt neapărat utile sau relevante. Întrerupările încearcă să forțeze implicarea, în timp ce inbound invită implicarea prin plasarea strategică a mesajelor la locul potrivit, la momentul potrivit pentru a genera trafic și clienți potențiali. Drept urmare, vizitatorii se simt atât controlați, cât și parte din experiență.

Inbound marketing este eficient deoarece:

  • Funcționează pentru întreprinderi de orice dimensiune sau tip
  • Creează perspective mai informate
  • Poate fi integrat și gestionat cu ușurință folosind managementul relațiilor cu clienții (CRM) și sistemele de management al conținutului (CMS), cum ar fi HubSpot

Fapt rapid: 80% dintre factorii de decizie corporativi preferă obținerea de informații despre marcă printr-un articol sau o serie de bloguri în detrimentul reclamelor

SOCIAL MEDIA MARKETING

Marketingul pe rețelele sociale se concentrează pe furnizarea utilizatorilor de conținut pe care îl consideră valoros și pe care doresc să îl partajeze în rețelele lor sociale. Conținutul adaptat fiecărei platforme de socializare (Facebook, Twitter, LinkedIn, YouTube și Instagram) stimulează implicarea și promovează marca dvs., ceea ce, la rândul său, crește vizibilitatea, traficul site-ului și potențialul de creștere.

Marketingul pe rețelele sociale poate influența și SEO. Pentru a fi clar, social media nu este un criteriu de clasare, așa că nu poate afecta clasarea reală SEO în sine. Cu toate acestea, distribuirea rețelelor sociale poate îmbunătăți performanța SEO prin distribuție mai largă a conținutului, mai multe oportunități de trafic si backlinking, potențialele mărci și termeni de căutare și umanizând brand-ul prin construirea încrederii.

Marketingul pe rețelele sociale este eficient deoarece:

Reduce cheltuielile de marketing, crescând în același timp clienții potențiali calificați
Stimulează implicarea mărcii.

INFLUENCER MARKETING


Marketingul de influență folosește reputația și urmărirea socială a „experților” în domenii specifice pentru a promova mărcile. Susținerile influențelor și plasamentele de produse oferă cele mai bune profituri pentru afacerile B2C atât de consecvent încât 61% dintre specialiști în marketing includ marketingul influențelor în strategiile de planificare.

Atractia marketingului de influenta este considerabila, dar exista o nota de precautie. Adepții insistă din ce în ce mai mult ca influențatorii să fie transparenți cu privire la ofertele lor de publicitate și sponsorizare. Dacă un influencer nu este direct, 20% din publicul său îl va „anura urmărit” – iar asta ar putea însemna un succes pentru rezultatele tale de marketing.

Fapt rapid: 61% dintre clienți au încredere în recomandările influențelor, în timp ce doar 38% au încredere în conținutul rețelelor sociale de marcă

MEDIA PĂTITĂ


Afacerile B2C nu se bazează exclusiv pe marketingul influențat și viral sau pe alte forme de earned media pentru a-și gestiona mărcile. Aproape 75% dintre agenții de marketing B2C folosesc canale media plătite pentru a distribui conținut.

Dintre opțiunile media plătite, reclamele pe rețelele sociale și postările promovate (în primul rând pe Facebook, Instagram și YouTube) sunt de departe cele mai populare, cu o utilizare de 91%. Un al doilea apropiat este marketingul pentru motoarele de căutare (SEM) și plata-pe-clic (PPC). În esență, o companie cumpără un link care apare ca anunț în rezultatele motoarelor de căutare (SERP) atunci când sunt căutate cuvinte cheie legate de produsul sau serviciul său. De fiecare dată când se face clic pe anunț, compania plătește motorului de căutare o taxă mică pentru vizitator – o „plată pe clic” literală.

Fapt rapid: în medie, media plătită reprezintă 39% din bugetul total de marketing al unei companii

CONȚINUT VIDEO și AUDIO


Conținutul video și audio sunt două dintre cele mai importante tendințe B2C. Videoclipul de scurtă durată este deja o bază pentru 33% dintre agenții de marketing B2C, iar procentul este estimat să se dubleze în anul următor. De ce? Videoclipul este un element de bază în rețelele sociale. Acesta conduce strategii de marketing pentru creșterea gradului de cunoaștere a mărcii (49%), publicitatea pentru produse (44%) și creșterea veniturilor (43%).

Conținutul audio – în special podcasturile – a întârziat să prindă în spațiul B2C, dar această tendință se schimbă din câteva motive. Există dorința crescută de experiențe captivante de brand care se învârte în jurul angajamentului video și audio și, mai simplu, este puterea vocii. Se crede că segmentele de piață mai mari pot fi atinse pe măsură ce personalitățile și mesajele se conectează cu ascultătorii la un nivel mai „uman”.

Fapt rapid: conținutul livestreaming este soluția emergentă pentru B2C – crearea și utilizarea se situează în jurul a 35%, aproape triplu față de valorile din anii precedenți

ECOMMERCE

Comerțul electronic este un pionist al B2C. Se estimează că 2,41 miliarde de oameni din întreaga lume au cumpărat produse și servicii online în 2021, așa că concurența este acerbă. Specialiștii în marketing văd explozia generată de pandemie în angajamentul comerțului electronic ca pe o oportunitate de a implementa o strategie de marketing dinamică, centrată pe client. Pe lângă tacticile menționate aici, există eforturi concentrate pe creșterea personalizării la fața locului, a experienței utilizatorului de cumpărături mobile și a serviciilor bazate pe abonament. A rămâne flexibil, dar receptiv în spațiul comerțului electronic pare a fi soluția pentru obținerea unei cote de 6,5 trilioane de dolari din vânzările estimate pentru 2023 (adică 22% din vânzările cu amănuntul la nivel mondial).

Fapt rapid: până în 2040, se estimează că 95% din toate achizițiile vor fi prin eCommerce.

MARKETING CONVERSATIONAL

Marketingul conversațional în B2C nu este diferit de B2B, cu excepția faptului că este și mai mult o așteptare a consumatorilor. Marketingul conversațional este o interacțiune în timp real prin intermediul unui chatbot sau chat live care primește informațiile potrivite în fața potențialilor și clienților la momentul potrivit, le permite acestora să opteze pentru autoservire (o cerere în creștere pentru 40% dintre clienți) și primiți răspuns imediat la întrebări (o prioritate de top pentru 75% dintre clienți).

Angajamentul personalizat și relevant îmbunătățește considerabil experiența utilizatorului, dar există și alte beneficii pentru B2C. Implicarea în conversații semnificative oferă companiilor oportunitatea de a „umaniza” mărcile, spunând poveștile din spatele lor și demonstrând valorile companiei. Aproape 75% dintre clienți cumpără de la companii care se aliniază cu valorile lor.

Fapt rapid: 47% dintre clienți sunt receptivi să cumpere un produs sau serviciu folosind doar un chatbot

Fiecare strategie necesită un plan de marketing eficient

Sunteți gata să vă intensificați eforturile de marketing, dar nu sunteți sigur de unde să începeți? Contactați-ne sau consultați ghidul nostru complet pentru construirea unui plan anual de marketing pentru orice dimensiune de afaceri.

Please follow and like us:
close

🕶 Relaxează-te!

Ridică-ți picioarele și lasă-ne pe noi să facem munca grea în locul tău. Înscrie-te pentru a primi ultimele noastre oferte direct în căsuța ta de email.

Nu vom face niciodată spam și nu îți vom distribui adresa de email.
Află mai multe în politica noastră de confidențialitate[/link].

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *