Zece strategii de reținere a clienților pentru a crește veniturile magazinelor de comerț electronic

Zece strategii de reținere a clienților pentru a crește veniturile magazinelor de comerț electronic

Clienții fideli sunt incredibil de valoroși pentru magazinele de comerț electronic. Așadar, atunci când achiziționați altele noi, este important să oferiți o experiență grozavă și să hrăniți relația, astfel încât acestea să revină din nou și din nou.

Deveniți un expert în acest domeniu, iar valoarea de viață a fiecărui client nou pe care îl găsiți va crește exponențial – la fel și magazinul dvs.

Iată zece strategii de reținere a clienților la care puteți începe să lucrați imediat în afacerea dvs. de comerț electronic.

  1. Oferiți servicii excelente pentru clienți. Acesta este primul pe listă dintr-un motiv. O mulțime de companii se luptă să ofere servicii bune, așa că, dacă reușești, cu siguranță vei ieși în evidență. Clienții tăi îl vor aprecia. Se vor simți bine serviți, apreciați și ușurați că le-ați făcut viața mai ușoară, nu mai grea. Și se vor întoarce pentru mai multe.

Asta face un serviciu grozav. Și o face excelând la lucrurile mărunte.

Iată câteva sfaturi de bază privind serviciile pentru clienți care vă pot diferenția

Fii accesibil – prin telefon, e-mail, chat online etc. – folosește mai multe metode care funcționează pentru tine
Răspundeți la întrebări și probleme – nu agravați clienții ignorându-i
Fiți informat – nimic nu este mai frustrant decât să vorbiți cu un „reprezentant al serviciului pentru clienți” care nu își cunoaște propriile produse și servicii
Asculta. Nu creați un site web frustrant de utilizat – oferiți o experiență plăcută utilizatorului
Clienții care au experiențe proaste vor merge probabil în altă parte, dar atunci când te vei descurca pentru a le susține nevoile și a-i încânta, ei nu numai că se vor întoarce, dar vor ajuta să răspândească vestea altora.

  1. Urmăriți clienții. După ce cineva cumpără din magazinul dvs. de comerț electronic, nu uitați de ei. Comunica.

Trimiteți confirmări prin e-mail despre achiziția lor. Trimiteți actualizări despre starea expedierii lor. Solicitați feedback despre serviciul dvs. și despre produsele pe care le-au cumpărat. Trimiteți e-mailuri cu întrebări frecvente. Oferă-te să ajuți. Asigurați-vă că au informațiile de care au nevoie.

Dacă un client vă pune o întrebare, răspundeți. Și apoi urmăriți pentru a vă asigura că răspunsul dvs. le-a rezolvat problema.

Puteți automatiza destul de mult acest lucru folosind instrumente de automatizare a marketingului prin e-mail, cum ar fi AutomateWoo, creat special pentru magazinele WooCommerce.

Întrebați aproape pe oricine și vă pot spune povești despre cum au cumpărat ceva, au pus o întrebare și nu au primit niciodată un răspuns. Chiar și cele mai mari companii din lume eșuează în acest sens.

Când vei reuși, clienții tăi vor observa.

  1. Recompensați clienții fideli cu reduceri. Puteți răsplăti clienții începători cu reduceri de mulțumire și alte oferte speciale. Și vă puteți recompensa clienții fideli de mult timp cu surprize și mai mari.

Fii creativ aici. Și dacă utilizați reducerile în mod inteligent, nu trebuie să vă coste mulți bani. Un truc simplu este să folosiți reduceri fixe în dolari în loc de procente.

De exemplu, să presupunem că ați creat un segment de clienți care au făcut cinci sau mai multe achiziții din magazinul dvs. de comerț electronic și doriți să îi recompensați. În loc să spuneți ceva de genul „economisiți 30% când cheltuiți peste 100 USD”, spuneți „economisiți 30 USD când cheltuiți peste 100 USD”.

În acest fel, oricât de mult ar ajunge la 100 USD, tot reduceți doar cu 30 USD. Cu cât cheltuiesc mai mult, cu atât obțineți mai mult profit peste acest prag.

Acest tip de reducere mărește dimensiunea medie a comenzii fără a costa un profit atât de mare, iar clienții tăi te vor aprecia în continuare pentru asta.

  1. Trimite e-mailuri segmentate pe baza achizițiilor anterioare
    Aceasta este o formă de marketing personalizat. Le arată clienților tăi că le acorzi atenție.

Identificați și segmentați contactele care par să graviteze către anumite categorii de produse. Pe baza categoriei, probabil că puteți determina și alte lucruri care ar putea fi adevărate despre ele. Dacă cumpără întotdeauna din categoriile tale „copii”, probabil că au un copil în viața lor și vor aprecia conținutul și ofertele care se referă la copii. Începeți să comunicați cu fiecare dintre aceste segmente despre produse relevante, probleme comune și cum să le rezolvați (chiar dacă nu implică niciunul dintre produsele dvs.), sfaturi, conținut de instrucțiuni și multe altele.

MailPoet este un instrument excelent pentru acest lucru, deoarece puteți sorta contactele pe baza istoricului achizițiilor – la fel ca în exemplul de mai sus.

Reținerea clienților implică mai mult decât vânzări și reduceri. Segmentându-ți comunicarea pe categorii de produse, poți deveni mai specific și astfel fii mai relevant pentru fiecare client. Aceasta este o strategie remarcabilă de reținere a clienților atunci când începeți să o utilizați în mod constant.

  1. Oferă premii de recomandare. Prin stimularea recomandărilor, accesați rețeaua dvs. de clienți deja mulțumiți pentru a vă extinde acoperirea. Și recomandările personale funcționează adesea mai bine decât publicitatea, deoarece oamenii au încredere în cei pe care îi cunosc.

Recomandările sunt ca o recenzie de cinci stele despre puterea rachetelor. Îți sporește credibilitatea și răspândește cuvântul pentru tine.

automatizarea vanzarilor online

Puteți organiza concursuri de recomandare cu câteva premii mari pentru câștigători sau puteți recompensa oamenii direct în funcție de fiecare client nou pe care vi-l aduc.

Oricum te-ai aborda, cheia aici este să faci mai ușor pentru clienți să trimită oamenii către tine. Cum faci acest lucru?

Simplitatea pentru clienții tăi și automatizarea pentru tine sunt cheia rulării unui program de succes. Aici extensia potrivită poate face din nou minuni.

Suplimentul Refer a Friend de la AutomateWoo este o opțiune excelentă, deoarece susținătorii tăi pot împărtăși reduceri cu prietenii și familia lor prin e-mail sau rețelele sociale. Când cineva folosește codul unic, recomandarea este atribuită automat persoanei potrivite. Nu există sarcini grele pentru persoana care se referă, pentru prietenul său sau pentru tine.

Și puteți folosi suplimentul pentru a vă promova oferta de recomandare pe pagina de finalizare a comenzii sau în e-mailurile ulterioare.

  1. Cere recenzii și mărturii. Când cineva își face timp să scrie de ce îi place o anumită marcă sau un anumit produs, asta influențează sentimentele sale despre compania din spatele acestuia.

Scriind recenzii și mărturii pentru produsele tale de comerț electronic, clienții tăi vor adânci legătura dintre ei și afacerea ta.

cum incepi sa vinzi online

Trimite ocazional e-mailuri prin care le cere să ofere feedback public. Și pentru a fi ușor, includeți linkuri către site-urile de recenzii majore care sunt potrivite pentru nișa dvs.

Dar recenziile fac mai mult decât să mărească loialitatea clienților – ele vă pot ajuta și să câștigați clienți noi. Merită să petreceți timp suplimentar pentru a atrage recenzii pentru magazinul dvs. Aflați cum să utilizați e-mailul pentru a obține mai multe recenzii de comerț electronic.

  1. Oferă bonusuri speciale, avantaje și cadouri
    Pentru clienții foarte fideli, și în special cei care cheltuiesc mulți bani, le puteți consolida legătura cu compania dumneavoastră cu bonusuri și cadouri surpriză. De exemplu, dacă vindeți produse de înfrumusețare, puteți arunca o mostră din loțiunea cea mai bine vândută. Sau dacă oferiți servicii de curățenie, puteți include o lumânare proaspătă mirositoare în casa clienților dvs. de top.

Doar trimite-le aceste lucruri fără alte așteptări. Surpriza îi va încânta cu totul și poți garanta că vor continua să facă afaceri cu tine și mai fericiți.

  1. Adăugați o opțiune de serviciu de abonament
    Nimic nu depășește veniturile recurente. Și în ceea ce privește păstrarea clienților, abonamentele îi mențin pe cumpărători conectați la tine mai bine decât orice altceva. Îi leagă de tine. Devii parte din viața lor.

Cu puțină creativitate, aproape orice companie poate veni cu o opțiune de abonament.

Iată doar câteva exemple de produse pe care le-ați putea transforma în abonamente:

  • Cutii cu gustări tematice
  • Vitamine
  • Cafea (pentru că nimeni nu vrea să rămână fără asta!)
  • Servicii de îngrijire a gazonului
  • Licențe software
  • Reviste online
  • De obicei, acest lucru necesită să vii cu unele servicii și beneficii suplimentare care vin doar cu un abonament, lucruri care servesc clientului, le ușurează viața și rezolvă problemele.

Cu alte cuvinte, puteți combina strategia dvs. de servicii pentru clienți în abonamentul dvs. și, astfel, puteți crește retenția.

  1. Comunicați consecvent. Iată o altă oportunitate de a excela în fața concurenței prin acțiuni simple și consecvente.

Oferiți clienților posibilitatea de a se abona la newsletter-ul dvs. Și nu ar trebui să ezitați să le oferiți un stimulent pentru a face acest lucru – fiecare abonat este incredibil de valoros pentru afacerea dvs.

Apoi, trimiteți e-mailuri săptămânale, bisăptămânale sau lunare. Trimite ocazional o carte poștală sau o scrisoare. Trimiteți cataloage tipărite trimestriale dacă se potrivește afacerii dvs. Da, tipăriți. Din cauza oboselii digitale, oamenii se uită la presa scrisă cu un interes reînnoit în aceste zile.

O parte din această comunicare poate prezenta produse și oferte. Dar o mare parte din comunicarea și marketingul cu clienții sunt menite să rămână doar în mintea lor. Puteți trimite tot felul de conținut util, cum ar fi ghiduri, informații despre produse, soluții la problemele pe care le au clienții dvs., răspunsuri la întrebări frecvente și multe altele.

Ideea este că, atunci când rămâi în capul lor, la cine se vor gândi mai întâi data viitoare când vor avea nevoie de ceva ce tu oferi? Treaba ta.

  1. Spune mulțumesc! Și terminăm cu cea mai simplă și mai evidentă strategie de reținere a clienților dintre toate – spunând „mulțumesc”.

Chiar nu poți mulțumi prea mult unui client. Pune-l pe pagina de confirmare a comenzii după finalizare. Spune-o în e-mailurile automate. Pune o notă în pachetul tău. Pentru produsele cu preț mai mare, un apel telefonic ar putea fi chiar adecvat.

Echipa dvs. de asistență pentru clienți ar trebui să fie, de asemenea, instruită să spună fiecărui client că îl apreciază pentru că fac afaceri cu dvs.

Căutați mai multe locuri în care să vă mulțumiți și să arătați recunoștință față de clienții dvs., la fiecare pas al ciclului de vânzări.

Aplică ceea ce funcționează pentru tine. Pune chiar și câteva dintre aceste zece strategii de reținere a clienților pe care să le folosești în afacerea ta de comerț electronic și, în timp, vei păstra mai mulți clienți, vei crește veniturile, vei primi mai multe recenzii și recomandări și vei extinde afacerea.

close

🕶 Relaxează-te!

Ridică-ți picioarele și lasă-ne pe noi să facem munca grea în locul tău. Înscrie-te pentru a primi ultimele noastre oferte direct în căsuța ta de email.

Nu vom face niciodată spam și nu îți vom distribui adresa de email.
Află mai multe în politica noastră de confidențialitate[/link].

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.